Sunday, August 15, 2010

Love is..??

<3 is..?complicated..ahaks..
itu yang mampu aku simpulkan..
kadang-kadang cinta itu indah..tapi kadang-kadang jadi terlalu indah..
sehinggakan apabila mula pertengkaran keduanya tidak mampu untuk mnyelesaiknnye..
aku susah nak jatuh cnta..
kebanyakan hubungan ku, hanya bermula dari suka..tidak pun kerana terpaksa..
hanya sekali dua aku jatuh cnta selama aku hidup 20 tahun..
aku menilai cinta lain dari yang lain..(yeke??)
ahaks..
bagi akulah..cinta adalah apabila hadir sebuah perasaan yang tak terjangka..tanpa dipaksa..
yang tak tau asal usul dia..n most of all.
bagi aku cnta adalh sesuatu yang misteri..
hanya dua kali jek seumur hidup aku, aku menemui cnta sebegini..
cinta yang aku tktau kenapa dia hadir..
cinta yang kalau sebolehnya aku nak singkirkan dari hati dan idup aku..
tapi ternyata kuasa TUHAN lebih berkuasa..
apabila semakin aku tolak..semakin dekat ia datang..
"if you love someone set them free.."
bila kta dgr..mmg masuk akal..ye r..
npe msti kta smpan atau pksa cnta yang tk mau dcnta bersama kta kan..?
tapi ble tjadi pada dri sndri..
barulah tahu betapa sushnya nak wt bnda tu..
keblakangn ni..aku selalu de msalah cnta..
\bkn sbb dia tk cntakan aku..
atau bkn sbb dia layan aku tk baik..
tapi sbb aku sring kali rsa..
aku tk layak tuk dia..
tul ke..??
haiz..mkin aku cuba untuk mmpbaiki hbgn tu..
mkin truk aku wt slah..
mgkin dia tk memahami aku..
atau mgkin aku yg tk fhm dia..
de smone pna ckp ngn aku...
tk gne kalau aku truskn mcuba..
sbb akhirnya..endup dia tk wt pape..
but cnta ni cmplicated..
de org..klu cntakn  se2org sggup wt pe sje...
tuk tnjukkan yg dia cntakn kta.,..
tp de gak org..
yg cntakan kta..tp dia tknk tnjuk sgt..
sbb dia rsau end up dia tkle nk bhagiakn kta..
or bg pe yg kta nak..
yes.! masa dpn tu smar2..
kta tktau pe akn kd nnti..jadi sesetgh org mbik jln..
tuk tdk mnaruh harapn pd yg tk pasti..
aku..?hahaha..
dulu..yes..!bagi aku..
hidup ni indah..jd suatu msa nnti aku akn bsama se2org..
meniti hari2 tua aku..bersama keluargaku..
tapi..ble da smpai skang..umo aku da 20..smkin hari smkin aku mtang..
matang untuk mnilai..harapan boleh hanya tggal harapn..
jadi..lbh mudh tuk aku..tdk mnaruh harapn..
org slalu ckp aku ego..tapi soalan aku..
salah ke aku ego..??
ego untuk melindungi hati dan prasaan aku..
aku pna dkcewakan..dn pna kecewakan org..
tapi yg prit..aku pna kecewakan org krana dia kecewakan aku..
smkin aku idup..smkin aku sdar..
ati aku terlalu byk terluka untuk aku berpaut pd sesuatu yg tdak pasti..
tapi tuk tggalkn sja..tk mungkin..sbb aku mnyintai..
jd..?aku mbik jln yg mdah..jln yg aku psti tkkn wt aku terluka..
jln yg tdak mgharapkan pd sesiapa..
aku tau dan sdar..bhawa mgkin stu hari nnti aku akn idup kesorangn..
tapi honestly.aku tak pduli..
sbb adalah lbh skit bersama dgn se2org..tp akhirnya dia mngecewakan kta..
drpd hidup kesorangn..tnpa perlu ada risiko untuk dsakiti..
aku bersyukur..
kerana aku kini mnyintai seseorg..dn dia cntakan aku..
ckupla smapi situ..tak perlu aku mgharapkan segunung janji..
dn sedalam lautan cnta or pengorbanan..
hipokrit..?cnta tu hipokrit ke..?
tapi andai cnta tu hipokrit..itu bkn cnta namanya..
terlajak perbuatan tkle diundur..
kerana apa yg kta wt skang akn effect kputusan kta pd msa dpn..
pkla sebaiknya..pcaya pd hati dn dri sndri..
smpai msa..ble hati da bdetik pergi..kta harus pergi..
krana cnta dinilai dari hati..bukan dari otak pkran yg berakal tggi..
dlm cnta tkde math..kira2 bpe lma leh bthan mgikut equation tertntu...
dlm cnta tkde logik..krana ianya hadir dr hati..tnpa perlu ada faktor2 pnyumbang..
dlm cnta tkde tatabahasa..yg perlu diperbetulkan setiap ayt dn perkataan..
dn dlm cnta tiada sjarah..yg kta boleh belajar untuk tdak bercnta..
hakikatnya..
cnta adlh anugerah DIA yang MAHA ESA..
yg seeloknya perlu djaga..dn dbelai..
yes.! cnta bknlah pencerah msa dpn..
dgn cnta, kta tkle beli pape..
dgn cnta..kta tkkn kaya..dn hidup bahagia..
tp dgn cnta kta blajar..
blajar untuk mghargai sesuatu sblum ia tiada..
dgn cnta..kta boleh tsnyum takkala ati sdang bduka..
dan dgn cnta..kta tkkn keseorangn...


MENCINTAI...
BUKANlah bagaimana kamu melupakan..
melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN..
BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan..
melainkan bagaimana kamu MENGERTI..
BUKANlah apa yang kamu lihat..
melainkan apa yang kamu RASAKAN..
BUKANlah bagaimana kamu melepaskan..
melainkan bagaimana kamu BERTAHAN..
Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati...
dibandingkan menangis tersedu2...
Air mata yang keluar dapat dihapus..
sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang..
Akan tiba saatnya di mana kamu harus berhenti mencintai seseorang
BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita
MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia,
apabila kita melepaskannya.
Apabila kamu benar2 mencintai seseorang, jangan lepaskan dia...
 jangan percaya bahwa melepaskan SELALU berarti kamu benar2 mencintai
MELAINKAN...
BERJUANGLAH demi cintamu
 Itulah CINTA SEJATI
Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan
 DARIPADA berjalan bersama orang 'yang tersedia'
 Lebih baik menunggu orang yang kamu cintai
DARIPADA orang yang berada di sekeliling mu
Lebih baik menunggu orang yang tepat
karena hidup ini terlalu singkat untuk dibuang hanya dengan 'seseorang'

only by...me..

2 comments:

  1. wah!!
    akak!!
    leyh jadi n0velis 0r penulis cerpen 0r penulis sajak nie..
    hee~
    ^_^

    ReplyDelete